Thursday, April 12, 2007

Evil or Divine?

been busy these past 2 days, sitting in a full day session of the consultants intervuew of key personnel for getting to know our business process and procedure towards implementing ERP systems. if i put myself to overdrive, perhaps i won't be able to open this blog nor made a posting. but i wish to adopt the 'Astro' ads. "i got time! i got time!" :))

setiap hari pak cik akan hantar bini pak cik gi sekulah dia. perjalanan ke sana mengarah ke timur. jadi nya setiap pagi pak cik akan dapat melihat pemandangan matahari terbit lukisan kebesaranNya. bergantung pada waktu dan ketika nya, keadaan ufuk timur akan berubah2. pagi tadi pak cik sedikit terlewat, kaki langit telah sedikit cerah, warna2 merah keemasan indah dengan cahaya matahari terpancar di celah-celah awan yang kemerahan. keindahan alam jauh di sana di kaki langit.

akan tetapi di depan dan di sebelah pak cik, seperti biasa terdapat manusia-manusia yang tidak kenal erti sabar, tidak paham erti toleransi, tidak mengendahkan kepentingan orang lain hanya diri sendiri, memotong barisan kereta-kereta yang sabar menanti dalam kesesakan dan kesibukan trafik pagi, cuba menyelit-nyelit seolah olah hanya urusan mereka yang penting dan masa mereka yang lebih berharga dari orang lain. perangai huduh manusia terserlah.

pak cik pun cuba menahan sabar. cuba untuk tidak mengeluarkan perkataan yang kurang sopan samada di mulut atau di dalam hati. cuba untuk tidak mengendahkan ketidak sempurnaan manusia dan cuba segagah-gagahnya untuk hanya melihat keindahan alam dan keagunganNya. kekadang pak cik akan tewas.

beautiful and ugly. bad and good. where would i be at the end?


pic : Flying_Bird_by_mimpi @ deviantart.com

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salam pakcik...

situasi yg sebegini mmg merimaskan perasaan...dan itulah yg jua terjadi pada hamba di sini..

9:52 PM  
Blogger MZ said...

dak endah juga menghantar isteri ke skolah ya?

9:05 AM  
Blogger ME said...

hanya manikam kan mengenal jauhari... hanya kamu yg mengenal dirimu...

9:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

la pakcik ni..isteri apa pulak? hahaa

11:43 AM  

Post a Comment

<< Home