Friday, July 31, 2009

selingan ..

untuk anak pertama dahulu, pak cik telah pun siap dengan nama. nama untuk seorang anak lelaki. nama yang telah pak cik simpan sekian lama. bertahun-tahun.

pak cik tak pun mempunyai nama untuk anak perempuan. masih juga tidak mencari nama secara serius untuk nama anak perempuan. walaupun hasil ujian klinik mengatakan anak perempuan di dalam kandungan. mungkin agak nya pak cik masih berharap yang akan di lahirkan nanti adalah anak lelaki. bukan anak perempuan. akan tetapi bukan nya pak cik tidak mahu anak perempuan. cuma bagi pak cik anak yang pertama adalah lebih baik anak lelaki.

apabila lahirnya anak perempuan, akhirnya, mula lah pak cik mengalabah untuk cari nama yang sesuai. maklumlah surat beranak perlu di buat dalam tempoh tertentu.

rupa nya ramai bapa-bapa yang sedemikian. untuk anak pertama hanya di cari nama untuk anak lelaki. nama untuk anak perempuan tidak di pilih pun walaupun tugas dan hak untuk memberi nama itu tidak pun di berikan kepada sesiapa yang lain.

mungkin agak nya sengaja di buat demikian. jika telah ada pilihan nama anak perempuan dan kelihatan beriya-iya, takut si isteri atau si bakal ibu bertanya pula "ini nama x gelpren awak ya?"

.

pic. : tuya, mat zek n a'id.

5 Comments:

Blogger arsaili said...

salam kahkahkah...tapi ada yg kata anak sulung bagusnya perempuan..ahahaha

6:02 PM  
Blogger Kujie said...

ramai lelaki mengharapkan anak pertama tu lelaki, mgkn sebagai waris terkuat...nak jaga adik-adik

11:56 PM  
Blogger MZ said...

bro. it depends with own perceptions and sexpectation.

kuji3. agreed *sambil angguk2 paler*

12:54 AM  
Blogger zura lias said...

org laki takut anak sulung pompuan sbb takut nak jadi atuk cepat...hikss...

7:02 PM  
Blogger MZ said...

eh juera. silaps tu :p
jd atok la glamer ;))huhuhuhu

8:25 AM  

Post a Comment

<< Home