Thursday, May 24, 2007

Membendung Taufan.


pak cik cuma tidor untuk tempoh kurang dari sejam malam tadi. atau lebeh tepat dinihari tadi. lebih dari kol 5.30 pagi baru pak cik baringkan badan untuk cuba mendapatkan tidor selama mungkin. cuma untuk bangkit kemudian nya pada kol 6.30 pagi. urusan di pejabat hari ini cukup banyak lebeh2 lagi pak cik harus membuat persiapan bahan2 presentasi untuk esok pagi.
dalam kepala pak cik sudah jelas tertera yang malam ini pak cik akan lewat tidor lagi. entah pukul berapa lah pula.
ntah kenapa semalam pak cik cukup lancar untuk meluahkan bait-bait perkataan tersusun menjadi ayat2 dan perenggan2. hasilnya .. itulah dia puisi2 yang terposting di sini serta beberapa komen yang seakan meracau di blog teman2 pak cik. kalo ader yang tersinggung pak cik minta maaf. sesekali pak cik juga akan termelatah dan terkinja2. kekadang tidak tersedar ...
pagi semalam pak cik sebenarnya cukup ceria. pak cik cukup bersemangat. tapi panas tidak sampai ke petang. hujan ribut di tengahari. membawa kacau bilau yang berlarutan hingga ke dinihari.
cukup melegakan, walau pun bangun dalam keadaan yang letih, mata yang pedih, hati yang kacau, sukma yang bilau, kewarasan pak cik cukup terpelihara hari ini, lebih2 lagi pagi tadi. pak cik dapat mengawal emosi pak cik. justeru itu segala nya berubah menjadi terkawal dan harmoni. harap2 nya ia tidaklah sementara.
lupa kan dahulu perkara2 itu. lebih baik pak cik selesaikan urusan2 presentasi untuk hari esok. moga esok juga adalah hari yang harmoni. dan mulai esok juga pak cik akan lebih sibuk dengan segala macam urusan. dapatkah pak cik tangani semua nya? mudah2 an.
pic : Dry_Tears_by_alicedepalma @ deviantart.com

7 Comments:

Blogger Kak Jie said...

lor..patut mlm tadi tgk beranda tu lampu menyala lagi...tak dpt tido dok ngadap bulan erk...issshhh....tido je arr..tak ke mana bulan tu, ikut putaran pusingan alam, muncul lah....


awat tak kira biriĀ²... hiks..!

8:47 PM  
Blogger MZ said...

bukan tak leh tido aaaa :p ada kerja skit. menepis halilintar dan membendung taufan ;)) huhuhu

9:23 PM  
Blogger aria ayumi said...

kejap nye pakcik tido... tak pening ke? gud luck 4 tumolo.

11:53 PM  
Blogger MZ said...

pak cik kan abang kepada keluang man adik tiri batman ;)) huhuhuhu

11:55 PM  
Blogger zura lias said...

huhuhu..cepatnye pokcik tidor..kalo sy, mesti mase tgh hari nk cari-cari surau..hihihihi..itu kalo sy..^_^

9:13 AM  
Blogger sayda said...

semoga esok lebih baik dr semalam

7:28 PM  
Blogger MZ said...

dak juera. surau kat shini tak besh utk titon ;)) huhuhu

sayda .. mudah-mudahan ... ameeennn

1:24 AM  

Post a Comment

<< Home