Tuesday, June 02, 2009

jangan monyet!! jangannnnn ... bgn 2.

yang sebenarnya .. pak cik x minat ngan ustz akhil tu. dlm astro pun x pernah pak cik tonton rancangan nya. kalo terbukak pun .. otomatik pak cik tukar cenel lain. masa dia rock dulu pun pak cik x minat.

ngan waheeda pun pak cik x minat. walopun pak cik akui .. dia tu agak comel worang nya.

tiada apa yg personel pun. pak cik ada alasan2 pak cik sendiri. ada akal fikiran dan emosi yang mempengaruhi minat atau tak minat. pak cik ulang sekali lagi ... tak minat ya. bukan tak suka. bukan membenci.

cuma nya pak cik cukup x suka orang2 yang cepat mencaci cerca. lebih2 lagi diri sendiri terlupa untuk di lihat di cermin.

bagai bulan dan bintang di langit yang di jadikan sebagai tanda kebesaranNya, setiap kejadian di dunia ini adalah sebagai petunjuk dan hidayah. untuk kita mengambil iktibar. mempelajari dari pengalaman orang lain. dan bukanlah sebagai pendakwa dan pemberi hukuman.

tetapi pabila lidah pantas mencerca dapatkah hati mendapat hidayah dan akal mempelajari sesuatu? bukankah lebih baik jika kita mendoakan yang baik2 dan mengharap kan yang baik2. itulah perkara yang paling di sukai oleh Nya.

setiap kejadian juga punya hikmah nya sendiri. jika orang rumah buat kopi x cukup manis ... sebut je nama waheeda. cepat2 dia buat kopi lain yang lebih kaw2 punya! :)) muahahahaha

p/s. cik puan lili .. pernah tgk citer kartun malaysia monyet makan cili?

10 Comments:

Blogger zura lias said...

xnak masuk campur hal rumah tangga orang..mesti ade sebab musabab kenape camtue n camnie...doakan diorang x sampai cerai-berai n waheeda jumpe laki yang sesuai dgn dia..

p/s: acehhhhhh..rasa macam baik atie lak kasik komen cenggini..hikss..

11:37 AM  
Blogger MZ said...

cik juera mmg baik ati kan? kan kan?
*cewah .. ayat mengampu nih. bila nk banjer pak cik tgk wyg nih? citer transformer ke :p*

4:52 PM  
Blogger YatT'S said...

pakcikkkkkkkkkkkkkk lamo tak jonguk sini....

9:24 PM  
Blogger MZ said...

iyo aaaaa aiiii ... lamo ekau menghilang dak ramping. blog ekau ado lg ko tak tu? :p

9:02 AM  
Blogger YatT'S said...

blog den ado cumo kasi private sobab kantoi ngan pakcik den...

10:17 PM  
Blogger zura lias said...

erkk...pokcik..utang lame x settle laie..kenny rogers..lalalalalalal...:d

12:30 PM  
Blogger YatT'S said...

zura pakcik z ni tak langsai lagi ko utang ehh... lamo boto...

p/s: pakcik orang dalam pecubaan mengaktifkan balik blog..

10:42 PM  
Blogger MZ said...

tu la dak juera tu. lamo boto utang ehhh bertangguh. kalo ado mungo tu .. kayo pak cik :))muahahaha

doreh2 la aktipkan balik blog ekau tu. payah2 private kan yo :p

12:53 AM  
Blogger YatT'S said...

ni sapo utang sapo ni.. juera hutang pakcik kah? pakcik utang juera?

blog dah open balik n update seciput.. hhehehe

pakcik ado facebook?

12:15 PM  
Blogger MZ said...

pak cik utang dio ayam panggang tu. peh tu dio banyak buek utang mo pak cik :))hik hik hik
facebook? adooooooooo. tompi stakat ado yo ;))huhuhuhu
org kg kato wat syarat yo :D

6:28 PM  

Post a Comment

<< Home