Thursday, May 03, 2007

Cinta Itu Buta?

sudah diketahui
ia tidak kan ke mana
retak menanti belah
untuk pecah.

tapi harapan yang menggunung
terkenangkan kasih di sulam sekian lama
dan tanggapan orang-orang sekeliling
kau teruskan jua
menongkah arus
menahan debar dan resah
menunggu hari nya.

semalam
hari itu tiba akhirnya
berderai lah air mata
berkecai lah impian.

- seorang lagi insan, di perkosa cinta nya, oleh kerana apa? dan aku turut tersagat, menahan pedih, kemualan, melihat kerakusan, seorang lelaki, bergelar dayus.
- tika air mata mu, yang meleleh di pipi, aku seka, dengan jari jemari ku, kehangatan nya, membuat aku termangu, mampu kah aku memujuk? sedang hati aku juga, masih tidak keruan, kacau bilau.

1 Comments:

Blogger sd. said...

sabar bebanyak k

d best is yet to come
i'allah...

12:25 PM  

Post a Comment

<< Home