Wednesday, May 21, 2008

cerita ringkas ...

Dunia Maya.

wiken tempohari pak cik eksess lah blog ni kat mekdi di jaya jusco bkt raja. agak sulit sedikit kerana hanya menggunakan henpon. dalam kepayahan itu pak cik cubalah juga buat entri. dah siap tu cuba lah posting. tetiba lak tak bleh nak kontek blogspot site. ampeh .. sesia je pak cik mengarang puisi itu ...

Badminton.

Apa yang pak cik sangkakan akhirnya terjadi juga. hafiz hashim gagal memberikan mata kemenangan buat pasukan piala thomas malaysia. harapan dan sangkaan adalah dua perkara yang berbeza. lebih mengecewakan apabila beliau kalah mudah. ada yang menyalahkan beregu utama. tetapi itu soal berbeza.

F1.

Sejak GP pertama musim ini di Australia, jika sesiapa yang bertanya pada pak cik siapa yang akan menang? pak cik akan jawab BMW! begitulah harapan pak cik. walopun pak cik sedar agak sukar untuk mereka dengan keadaan pasukan Ferari yang begitu gah. namun GP Monaco hujung minggu ini adalah peluang terbaik untuk BMW mencatat kemenangan yang pertama dengan syarat mereka harus merebut petak pertama. walaubagaiman pun harapan agak tipis kerana pasukan ferari telah mengembeling usaha mereka untuk mencatat keputusan yang baik di monaco.

Bola.

sedehnya ... arsenal tak berjaya mendapat apa2 piala tahun ini. harapnya tahun hadapan mereka akan berjaya. perlawanan champion league malam ini, moga chelsea akan menang. :D

golf.

tiger woods gagal memenangi us open master. ranap peluang nya untuk mendapatkan grand slams tahun ini. tapi tak mengapa, tahun hadapan ada lagi.

politik.

adakah obama akan memenangi jawatan presiden amerika? dan sekaligus hillary clinton menjadi naib presiden? kemungkinannya ada.

bagaimana pula nasib pak lah? apakah natijahnya tindakan che det yang terbaru ini? jika mengukur sejarah, pak lah tetap akan terus bertakhta.

apakah peluang DSAI untuk menjadi perdana menteri malaysia? bila? bagaimana? jika ada sesiap cuba memperkecilkan dan menafikan nya, mereka hanyalah cuba menjaga periuk nasi dan berkata-kata manis untuk 'the current establishment'.

2 Comments:

Blogger Jie said...

sy nak tambah

kedai runcit

bawa rm 50, ciput je boleh beli..kehkehkeh

5:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

wah. 6 topik dlm satu entri sekaligus. huhu.

pakcik apdet guna nset? huhu. msti nset pakcik versi canggeh kan kan :p

9:27 PM  

Post a Comment

<< Home