Friday, November 21, 2008

o0o0o0o0o0o0o ... * :o *

terlupa ada satu lagi tajuk pak cik nak ngomel. pasal hari raya lepas.

bila tader keje atau masa terluang, terintai-intai lah juga rancangan hari raya di tv. ada rancangan baru. ada yang ulangan dari tahun-tahun lepas. tetapi semua subjek citer drama kat tv tu lebeh kurang sama je. citer sedeh. citer air mata. asal hari raya citer macam tu je. cerita yang ceria dan menggumbirakan tader ..

mungkin ada yang akan cakap, nak gembira tengok la rancangan hiburan. rancangan hiburan? yang ni lagi la malas nak komen. peratikan je lah lagu2 raya dan pakaian depa nih. malah set belakangnya pun samada dalam studio atau pun di luar. tetiap tahun sama jek. tader perubahan pun.

alang2 dah ngumpat ni meh kasi tambah lagi. pak cik pun kadang2 lemas tengok citer drama melayu ni. asik pasal orang kaya jek. nak2 masa rosyam nor wat citer untuk tanyang utama di tv3 dulu. apa ntah nama dia. macam cerita dia buat medang dia kaya raya je. udah2 la citer sembilu macam tu.

belum masuk pasal steotraip pelakon kita. contoh nya sorang pelakon lelaki yang dulu penyanyi. asal dia berlakun, tak kira watak apa dan cerita apa, muka dia sama je. tu lah potongan rambut nya tak berubah2. ngan misai dan jambang nya yang sedikit tu. agaknya tu je raut wajah dia yang paling ensem dan boleh jual. jangan pulak bila dia berlakun watak hantu pun macam tu gak rupa dia. goli den ...

3 Comments:

Blogger diya said...

hehehe. bila pakcik sebut pelakon tu ada misai, diya terbayang datuk k lak. heh, sejak bile lak datuk k berlakon. ahahaha

owh. diya nk tambah satu lg pakcik. video klip. haiyohhhhh. gile bosan video klip yg org melayu wat.

bab cite org kaya tu dh jd mcm satu adat pulak. klw x de umah besar, kete besar, mmg tak sah.

5:25 PM  
Blogger MZ said...

mcm mana bleh terbayang datuk k plak????
pak cik mz tak terbayang ek? :p

6:02 PM  
Blogger diya said...

ahahaha. pakcik lg hemsem dari datuk k, tu yg susah sket nak bayang. ekeke

7:37 PM  

Post a Comment

<< Home