Monday, November 17, 2008

ponek den ..

sori aaa. pak cik ada wat entri. tapi separuh jalan je. pas tu save as draft. then never revisit them again. i guess the story just died.

dua minggu lepas, pak cik menolong adik berpindah ke rantau, negeri sembilan. dah alang2 dekat dengan port dickson, pak cik bercadang untuk bawak anak2 bujang singgah mandi laut. tetapi pagi2 hari sabtu itu, bini pak cik sms dari sekolah, abang ipar di kampung tak sehat. demam panas yang agak teruk. sedara di sebelah rumah membawa nya ke hospital. bini pak cik mintak pak cik ke kuala selangor untuk ambil mak mertua sebelum balik ke kampung. like a bom, it change everything.

urusan pindah rumah di teruskan juga cuma rancangan untuk mandi laut terpaksa di batalkan. tak dapat nak tolong adik, kakak dan mak ayah kemas2 umah adik yang baru. selepas makan tengahari terus ke kuala selangor. balik semula ke shah alam sebelum balik ke kampung.

pagi ahad bawa anak2 bujang termasuk anak2 buah mandi di jeram toi. merengak bebudak tu hendak ke sana. kunun nya upah tolong kemas rumah kampung. sebelah malam nya pulang ke shah alam. selepas rehat sebentar hantar kak long ke kuala selangor. mak tinggal di kampung, tolong jaga abang ipar di samping mula membuat persiapan untuk kenduri kahwin hujung bulan ini. harap2 kesihatan mak tak terganggu.

hari isnin petang hantar bini pak cik ke ipoh. rancangan nya dia pergi seorang sahaja. oleh kerana ahmad albab pun kurang sehat, babysitter pun kurang sehat, kena ambil satu bilik khas untuk mereka. anak pak cik yang nombor emapt pun tinggal. abang2 dan kakak nya ikut pak cik pulang ke shah alam untuk bersekolah.

lebuhraya di ipoh rupanya sedang di pertingkatkan, kunun nya lah. a lousy work they done, signage tak di letak dengan betul. hasilnya pak cik ter'miss' susur keluar 'ipoh selatan'. terpaksalah keluar dari 'ipoh utara'. habislah. panduan untuk ke hotel yang di beri oleh ex-gelpren pak cik dah tak bleh di guna pakai lagi. sebab dia beri panduan berlandaskan dari susur keluar ipoh selatan. hampir sejam baru berjumpa hotel nya. tu pun setelah bertanya banyak pihak. ex-gelpren pak cik pun satu. dia silap bagi panduan kat round about. patut nya ambil simpang pukul sembilan, dia pulak cakap pukul 11. ada ka .... nak tanya org ipoh yang berpipit di pipi nya tu .. dia pulak sunyi sepi je ..

hari rabu pak cik ke ipoh semula untuk ambil mereka pulang. kali ini pak cik dah hafal jalan nya. senang je. senafas je semua dah setel. ikut susur keluar simpang pulai lagi senang.

kat sini pulak banyak signage ke cameron highland. bini pak cik pun bising nak ke sana ujung tahun ini. nasib baik anak2 masuk campur .. tak besh sebab tader swimming pool. selamat pak cik buat masa sekarang.

penat betul aaaa ulang alik ke sana sini. dalam minggu itu sahaja dah berapa ribu km pak cik memandu. entah berapa lama 'super hero tempatan' ni boleh bertahan. nasib baik lah pak cik suka memandu ...

4 Comments:

Blogger Jie said...

wah..pakcik ni entri utk seminggu ye..lepas ni cuti sekolah sebulan setengah....sebulan setengah lah kena tunggu..hehehe

3:07 PM  
Blogger IamYonna said...

hahha..
pakcik kan super hero :p
harus laaaa kene sehat dan kuattt! :D

xpe la naseb budak2 da cuti skolah skang kan.
so,x bwk g holiday ke :D

6:53 PM  
Blogger zura lias said...

erkk..erkkk...yg berpipit kt pipi tu sape pokcik?nape x tanye sy..sy kan org ipoh..takut kene blanje kenny rogers le tu..hikss..

3:23 PM  
Blogger MZ said...

kujie. bawak2 bersabor. biar sebulan stengah dan bukan setahun stengah! :)) ekekekeke

yonna. ntah la. mana2 la yg ter'jalan' nanti. :D

juera. si pipit itu adalah cik juera. telah pak cik tinggalkan offline messej di ym (tinggal no phone suwuh sms). tapi .. tapi ... takper lah. org tu sibuk dengan bulan dia agak nya.

6:00 PM  

Post a Comment

<< Home