Tuesday, April 15, 2008

Sexpedition : Jeram Toi.
















selepas rehat secukupnya setelah makan tengahari, pak cik dan 3 orang anak bujang pak cik serta seorang lagi anak buah, bertolak ke jeram toi. subjek nya ... mandi air terjun.
sampai sana, bebudak terus berkubang dalam kolam buatan manusia untuk kanak2. pak cik lak berendam dalam kolam untuk orang dewasa (*umakkkk aiiii .. sojuk ehhh. meremang bulu roma sumer. even my nipple became hard*). masalah nya kolam untuk budak2 nih cetek sangat. tak puas bebudak tu main air. tapi kolam untuk orang dewasa nih .. punya lah dalam. bebudak yang datang pun amik kesempatan membuat perlbagai aksi lompatan ke dalam kolam.
mandi kat sini kene utmost precaution. anak pak cik si ahmad a'id almost drown dulu. ye lah .. sesuka hati je dia terjun dalam kolam untuk orang dewasa. tenggelam timbul dia. nak tak nak pak cik pun terjun nak selamatkan dia. abis jahanam henpon ngan kunci kete masuk air. pak cik plak masa tu pun nyaris2 hanyut gak ..
puas mandi, pak cik pun heret budak2 tu dalam acara memanjat bukit/anak tangga. punya lah tinggi. kali ini berjaya sampai ke puncak, tak seperti dulu, separuh pun tak sampai. kat atas tu, hutan tebal. 'creepy' je nampak. basically ada 4 peringkat air terjun. tangga2 tu pun agak tajam kecerunan nya. again ... sextra and utmost precaution is a must. berlumut anak2 tangga tu. asik kene tempias dari air terjun tu agak nya.
all in all, sexpedition is successful. tips .... kene sempoi je. jgn wat terburu2 dan terkejar2. nanti huru hara. masa balik tu pun mcm biasa singgah dulu kat warung depan pintu masuk jeram tu. lepaskan penat lelah sambil makan dan minum. bawak kete pun slow2 je. sebaik bertolak balik, hujan turun dengan lebatnya ...
.
delayed posting due to account was suspended/blocked on the charge of spam suspicion. supposed to be yesterday.

8 Comments:

Blogger Inah said...

kalo inah yg termasuk dlm kolam org dewasa n kelemasan..agak2 pokcik tengok je ke..pokcik terjun?nanti kena buat cpr plak..pernafasan mulut ke molot :P

Pilihan Jawapan

A. Terjun
B. Tengok dulu
C. Panggil pengawal keselamatan jeram (ala2 baywatch :P)

10:33 AM  
Blogger MZ said...

pak cik kan ultraman. dah keje menyelamatkan worang. sudah pasti pak cik akan selamatkan :p. (A) lah jawapan nya ..
cpr? ada makan petai tak? budu? jering? kerdas? belachan? chenchaluk?

10:55 AM  
Blogger Inah said...

ade mam belachan..hahahhaha..lariksss

12:50 PM  
Blogger MZ said...

belachan pun blachan lah :p

1:39 PM  
Blogger aria ayumi said...

huwahhh air terjun tu nampak sgt curam. nak panjat naik atas pun takut *bese gak uat aksi cenggini,hihi*. kolam kat tpt org dewasa tu sgt dalam ke pakcik?

2:36 PM  
Blogger MZ said...

dalam gak la. kalo banyak pasir kat dasar dia ... leh la lepas kepala pak cik. kalo tak ... ngan pak cik sekali tenggelam timbul ...

3:22 PM  
Blogger A Z R A said...

sangat seronok tengok the place.....cam relax je, can imagine the ambience.....;P

10:43 AM  
Blogger MZ said...

azra. sonok & sejuk ...

11:36 AM  

Post a Comment

<< Home