Friday, April 11, 2008

I .. The Kodok Bawah Tempurung. Tiga. Preludium.


di peringkat dunia, atau antarabangsa, atau pun secara global nya, terdapat beberapa ramalan oleh para pemerhati akan kejadian-kejadian dan peristiwa yang bakal berlaku kepada kuasa-kuasa besar, sesetengah negara, faktor-faktor ekonomi dan perniagaan yang secara langsung nya akan member natijah dan impak kepada sektor perniagaan, ekonomi dan sahsiah malaysia.
ramalan2 ini telah di keluarkan sejak awal tahun lepas lagi dan sesetengah nya ada yang telah terjadi dan berlaku atau pun menghampiri apa yang di ramalkan.
sebagai contoh, harga minyak diramalkan akan naik melebihi USD100 setong. negara jerman akan keluar dari pakatan kewangan euro dan kembali meggunakan matawang nya sendiri.
akan datang akan pak cik coretkan sesetengah ramalan tersebut. sekarang agak kesibukan sedikit. ramalan yang di buat secara dasarnya untuk ahli-ahli perniagaan dan ekonomi merencanakan plan perniagaan mereka dan menentukan hala tuju polisi-polisi ekonomi dan kewangan.
ramalan ini hanyalah untuk kita mengambil langkah2 persediaan yang sepatutnya sekiranya perkara-perkara tersebut berlaku.
sehingga itu, selamat berhujung seminggu. walo apa pun yang di lakukan dan di mana anda berada, be jolly and be safe! :D

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

susah mau cakap la pakcik, kalo cakap nanti jadi political science nye class.......

anyway, have a good weekend eh, whatever is left.....;P

2:00 PM  
Blogger arsaili said...

nape rasa weekend makin pendek..ahaks

10:19 PM  

Post a Comment

<< Home