Thursday, March 05, 2009

Celaka kau!

bila abu lahab men'celaka'kan nabi Muhamada s.a.w., turunlah ayat2 al-quran, Allah mencelakakan abu lahab. baginda kan kekasih Allah ... rasanya ijtihad yang serupa di gunapakai dalam kes novel 'shit' oleh sasterawan negara shahnon ahmad.

apabila karpal singh is king mencelakakan pemuda umno, sekonyong2 ahli2 pemuda umno menyerang si tua yang cacat. ijtihad yang sama tak boleh di gunapakai. tak 'relevant'! tiada sangkut paut. yang jelas ... tindakan itu kurang bijaksana. jelas ahli2 pemuda umno tak belajar dari sejarah yang tak berapa lama. baru je. bila ketua pemuda menjulang keris ....

hujung minggu ni ada siaran akhir raja lawak astro musim ke tiga. melainkan kumpulan 'sepah', lain2 perserta kurang menyerlah. oleh itu raja lawak musim terbaru ini kurang menyengat. apatah lagi kita hampir hari2 di sajikan dengan aksi2 lawak ahli2 politik di negeri Perak Darul Ridhwan. judging from what has happened, the comic will last for quite some time in future.

pak cik malas nak komen pasal situasi semasa politik negeri Perak. takut di tuduh menderhaka pada Sultan! bukan nya takut terkena daulat ya. pak cik kebal sebab ada darah raja sikit2. tapi bukan raja linggam tau! :p

kalo nak tahu .. orang melaka selamba je jerit 'celaka kau lahabau!' pada kawan2. kata kunci nya ... kawan2. kalo bukan sesama kawan tak boleh buat macam itu. macam anjing ngan kucing. macam BN ngan PR lah ... sensitip tau ayat tu :D

5 Comments:

Blogger orkEd said...

people are getting restless, tired and desperate... apa nak jadi x taulah p'cik.

have a nice day , p'cik

4:28 PM  
Blogger Angel said...

im sick of all of it, nuff said!

10:21 PM  
Blogger MZ said...

ha .. cik orked. bila nak banjer pak cik makan di kedai hj tapah? :p

cik angel. sumer pun dah meluat. ngabihkan boreh je. pe nak jadi ngan sosio ekonomi negeri tu dan negara ...

9:51 AM  
Blogger Max J. Potter said...

nani pon brdarah raja jugek. =) hue hue. tu psl tak takut kene tulah. nani kebal kat tulah mane1 raje pon. hehe.

10:08 AM  
Blogger Kujie said...

saya sampai penat nak baca itu ini begitu begini....... kerana kuasa!

8:23 PM  

Post a Comment

<< Home