Thursday, March 11, 2010

Goli Goli Gila

pak cik da gilo mancing skrg ni. asa ujung minggu poie mancing. asa ado maso lapang poie mancing. amik mc pun potang tu poie mancing. tetongah paneh pun leh terpaku mancing. menjijih poloh. ujan pun sanggup tunggu dlm keto tunggu ujan redo nak mancing punyo pasal.

akuarium pun da ado sebuah. abih nak di bolo ikan yg di pancing! hajat hati nak boli tangki fiberglass yg bosa sikit siap ngan filter sistem eh. tompi takdo ruang pulak nk lotak dlm umah. nak lotak luar kang ... mcm2 menatang plak yang bertandang. kut menatang tu juin berkubang pulak lagi satu hal.

bona eh mcm2 cabaran memancing ni. lom laie jumpo ular boghuk bagai. jumpo macam2 jonih manusio laie kek tompek2 mancing tu. sabar lah yo. sementaro masih minek laie layan kan yo lah. sok dah tak minek .. simpan yo joran tu dlm stor. mcm ompek limo nam tujuh tahun dulu ...

4 Comments:

Blogger Nani Othman said...

took me a while to finish reading this.

but it was an awesome experience.

hehe.

8:26 PM  
Blogger yOnnA said...

alahai pakcik T_____T mancing ni mmg macam dadah.kawan yonna tu.kalau boleh kerja taknak p.nak mancing jaaa..

1:25 AM  
Blogger MZ said...

hey gals .. thanks 4 dropping by. :)
nani - pak cik gian tulis guna dialek n9 :D
yonna - mujor baru gila skit nih :)) muahahaha. not seriously crazy about it, yet.

10:30 AM  
Blogger YatT'S said...

pakcik mancing kek mano? syok tuh mancing.. dah lamo tak mancing las pi mancing udang kek kolam. hampeh tak dapek.

9:39 PM  

Post a Comment

<< Home