Monday, February 18, 2008

being santa cause ...

'ayah ... nak ipod nano bleh tak?' tanya si juber. kecik2 umur 5 tawon dah kenal gagdget tuh!

'ayah ... nak henpon?' minta pula si ayid.
'tak bleh. ko malas blajar, sifir pun tak hafal' jawab ayah nya.
'ibai tu bleh. dia pun tak pandai' jawab si ayid mematahkan jawapan pak cik.
'ibai rajin tolong mama dia' jawab pak cik sambil mencemik pada ayid.

tu adalah serba sedikit permintaan anak2. yang terucap dan tak terucap.

'ibai, mintak la top-up ngan ayah tu' ujar si mamanya pada ibai.
'bak sini seploh rengget' jawab pak cik pantas.
'la ... ngan anak2 pun nak berkira?' tetiba seorang anak buah yang berdekatan menyampuk.
pak cik diam jek sambil sengeh2. buat penat pak cik top-up jek. tader pun dia sms atau tipon ayah dia. sms pun ntah apa2 ngan sepupu sepapan dia. ngan kakaknya si tuya pun ntah apa2. mula2 guna henpon dulu ... 'ko wat per?' tu je lah sms dia berulang2 kali.

pak cik tak jawab pun sebab malas nak sebut ketakpuashatian pak cik pada orang luar. tak baik bukak aib orang, lebih2 lagi anak sendiri.

tu baru anak2. blom lagi mak nya yang merengek ...

3 Comments:

Blogger YatT'S said...

weiii
aku tak leh nak lupa la dialog si ayid tuh masa mintak ko beli hp.. hahahahahaha

advance tul budak2 jaman skarang...
bijak lain macam huhuhuhu

11:38 AM  
Blogger MZ said...

tu lah ...
*den kono perati lebih sket dak ayid tu ...*

1:00 PM  
Blogger Lily.Lulu. said...

wahh .. anak2 zaman sekarang .. sangat la advance ye !!

mak merengek mcm mana pakcik .. hiks :P

8:05 PM  

Post a Comment

<< Home