Wednesday, September 03, 2008

comical error ... fatal error ...

so far the federal government has played numerous comical and fatal error. incredibly no one has died yet. no one being taken to task yet. even the poor umno head guy from Penang who said chinese are immigrants still living happily ever after.

pak cik hanya ada satu atau dua cadangan. kesemua para menteri kerajaan dari UMNO khasnya hendaklah di perintahkan diam. jangan bercakap kepada media. jangan mengeluarkan sebarang komen mahu pun kenyataan akhbar. termasuklah dan khas nya menteri penerangan. tak habis2 lagi dia buat lawak 'sejarah'nya.

kemudian di tubuhkan suruhanjaya atau pun komiti perhubungan. satu jawatankuasa bertindak yang di pertanggungjawabkan dalam soal berinteraksi dengan rakyat dan mengeluarkan kenyataan-kenyataan rasmi. matlamatnya adalah untuk mengurangkan sedikit ketidakpercayaan rakyat dan sesiapa sahaja yang mendengar penjelasan para menteri. seterusnya jika berjaya membina kembali kredibiliti para menteri dan kerajaan.

sekarang ini tiada sesiapa pun mendengar dan akur dengan kenyataan dan cerita dari mulut para menteri. hanya menjadi bahan lawak dan jenaka rakyat di kedai2 kopi. sekurang-kurangnya kehilangan samy vellu dari skrin-skrin televesyen dengan lawak2 spontan nya tidak lah terasa sangat. bukan sedikit penggantinya sekarang ini.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home