Friday, August 29, 2008

Bulan & Bintang.

maafkan pak cik sebab banyak membebel pasal politik dan ekonomi sejak kebelakangan ini. bukan apa, pak cik cukup geram melihat kebutaan para pemimpin negara yang gagal melihat messej rakyat bahawa mereka sedang menderita. pak cik juga cukup geram melihat orang2 kebanyakan yang turut buta masih terus menyokong pemimpin2 dan bekas pemimpin2 buta tersebut. bahkan orang2 kebanyakan ini bukan lah tolol dan bahlul, tetapi tinggi pendidikan nya. lebih menggeramkan melihat ramai juga yang tidak peduli. langsung tak mengambil inisiatif untuk mengambil tahu apa yang sebenarnya berlaku kepada tanahair mereka sendiri tapi bila di cucuk sedikit meroyan bagai kena histeria. pesta konsert merdeka boleh pergi sampai dinihari baru pulang ke rumah tapi selak2 bahan ilmiah mendalami sejarah dan isu semasa tiada masa.


contoh kurang cerdik kerajaan yang terbaru adalah mensenset website 'malaysia today' sedangkan kerajaan yang sama telah membuat akujanji kepada dunia tidak akan sekali-kali melakukan perkara tersebut. natijah nya .. multimedia super coridor atau pun cyberjaya is good as dead. tu yang immediate. in long term .. there would not be any Foreign Direct Investment coming to Malaysia in relating to IT or even other sector. a much needed cash injection that we needed. a deadly sin indeed.

mari try test tengok kesedaran kita tentang isu semasa. maybank rugi lebih RM500 juta. siapa yang bertanggung jawab? tiada kepala yang kene penggal? siapa yang bertanggungjawab membuat keputusan membeli kepentingan bank di indonesia tanpa membuat kajian terlebih dahulu? atau kerugian itu sememang nya di rancang? natijah nya ... ingat PNB? ingat ASB? peranan khazanah nasional? peranan Bank Negara? peranan kuasa2 dan tangan2 halimunan?

yang lebih menggeramkan ... dah la tak tahu apa. tetiba je nak menghentam orang. maki2 dan mengeji. using the worst words possible is the utmost important to them forgetting that it only show their zero intellectual nor spirit to learn the truth.

my biggest worry is ... kata lah pakatan rakyat berjaya merampas kuasa di parlimen dan peruntukan2 ke arah integrasi kaum dan agama di buat dengan matlamat kejayaan ekonomi. dan sepanjang jalan itu kepentingan melayu dan agama tetiba terpinggir kerana kekurangan bijak pandai yang benar2 berupaya untuk memperjuangkan hak2 dan kepentingan bangsa dan agam itu sendiri. ketika itu siapa harus di persalahkan? nak salahkan orang cina? salahkan orang india? salahkan penjajah? salahkan ibubapa?

berlari di celah-celah awan, asyik menari di bawah pelangi, terpijak duri menjerit tak keruan, semalu di maki mengelak malu sendiri.

hajat tempua bersarang tinggi, pucuk buluh pula melentur ke tanah, cinta dan hajat luhur tak terperi, mengapa menjadi kudis parah bernanah.

* ubah suai pada 3.28 pm - entri ini tidak menghentam kepada pelawat2 blog ini yang sunyi dan sepi. harap maklum.

4 Comments:

Blogger zura lias said...

eh..sy x komen bukan sbb sy x suke entry politik pokcik..i like.. :D..cume kekangan masa..huhuuh..erm,mmg kenkdg sy pun geram..bile ade wat statement camnie.."korg nak bertekak ke..nak bergaduh guling-guling pun xpe..janji aku cukup mkn"..hehehe..nnti kalo mase tu negara sendiri dh bungkus..baru le nak melolong sbb x cukup mkn.. :D

12:12 PM  
Blogger zura lias said...

eh..sy x komen bukan sbb sy x suke entry politik pokcik..i like.. :D..cume kekangan masa..huhuuh..erm,mmg kenkdg sy pun geram..bile ade wat statement camnie.."korg nak bertekak ke..nak bergaduh guling-guling pun xpe..janji aku cukup mkn"..hehehe..nnti kalo mase tu negara sendiri dh bungkus..baru le nak melolong sbb x cukup mkn.. :D

12:12 PM  
Blogger Jie said...

baca komen Ali Rustam ?
teruk betul pemikiran pemimpin mcm tu....

12:53 PM  
Blogger MZ said...

juera. pak cik paham.

kujie. tang ali rustam tu si penukar tiub dah jawab. jawab skit2dah. org mcm tu elok di pinggirkan dan di tak hiraukan.

3:27 PM  

Post a Comment

<< Home