Tuesday, August 26, 2008

The Inevitable?

al-hamdulillah .. DSAI menang pilihanraya kecil P44 - Permatang Pauh. Majoriti yang lebih besar adalah bonus.

kemenangan beliau sudah di jangkakan. seterusnya matlamat menumbangkan kerajaan BN dan membentuk kerajaan baru ke arah menyatukan bangsa malaysia dan bersama-sama membangunkan ekonomi negara.

sudah lumrah alam, mereka yang berkuasa dan tamak haloba pasti tidak akan dapat melihat kebenaran. yang menjadi soal pokoknya, penyokong-penyokong mereka yang turut sama buta samada secara sedar atau tidak sedar.

sebagai contoh .. cuba layari chedet.com. sungguh ramai yang melayari blog tersebut dan pengomen2 nya ... aspalela abdullahhhh ... secara buta2 mengiyakan sahaja cerita2 dalam blog tersebut. terutama dalam hal AUKU.

masih mahu menafikan cita2 dan aspirasi DSAI, PKR dan PR?

bulan puasa dah dekat. samalah juga dengan ulangtahun kemerdekaan negara kita. itu yang dekat ... yang jauh nya ... ke arah integrasi kaum dan membangunkan negara. dapatkah rakyat berbilang kaum menjadi lebih matang dan dewasa menolak fahaman picisan dan lebih mementingkan perkara-perkara pokok?

seperti komen gasar en. atau cik a.e. : atok nenek moyang kita dulu duduk bersama penjajah bersetuju menentukan hak siapa dan di mana? itu dulu ketika penjajah membawa dasar 'divide & rule'. setelah 51 tahun merdeka bukankah tugas kita bersama-sama duduk dan berdikusi untuk menautkan apa yang terpisah dan bersama-sama bergerak ke arah kemakmuran?

4 Comments:

Blogger IamYonna said...

bygkan dsai jadik pm?
-_-

3:45 AM  
Blogger MZ said...

apa pulak? bayangkan YB Hadi Awang jadi PM! :p

9:14 AM  
Blogger Jie said...

Saya tdk berapa menyokong DSAI jadi PM walaupun suami sy bernama Saipul Anwar ( dua2 dia kena hentam..hahahaha... diliwat dan meliwat..)

ttp kemenangan PR buat saya rasa lega krn bukan BN.

10:20 AM  
Blogger MZ said...

soal sapa jadi PM bukan skrg patut di pikirkan. perjalanan masih jauh ... :D

2:28 PM  

Post a Comment

<< Home