Friday, August 22, 2008

agak2 nya lah kan ...

tetiba pak cik tertanya2. ingatkan dah abis dah mengomel :D

pak cik tertanya2 berapakah gdp malaysia sekarang ni? berapa plak purata pendapatan bersih rakyat malaysia? dan perbandingan statistik2 ini dengan negara2 jiran?

kalo kat olimpik, malaysia dah ketinggalan belakang thailand dan indonesia. silap2 boleh ketinggalan dengan singapura juga. bila tengok thailand bertanding dalam taekwando dan 100 meter lelaki dan perempuan selain dari acara tinju yang tradisi nya mereka memang hebat, heran juga pak cik. terrer bebeno orang siam ni juga ya.

ada orang mendakwa, kalo negara itu maju makmur, ia juga akan di translasikan dalam bentuk kebudayaan, kesenian dan sukan. pastinya pencapaian dalam bidang2 ini juga akan lebih semarak sohor serata dunia.

pernah dulu ketika pak cik bekerja dalam satu konglomerat terbesar di malaysia ni, pengarah urusannya boleh plak berkata 'apa penting nya sukan ni?' ketika dia tak luluskan bajet untuk penyertaan dalam sukan2 di peringkat negeri. terkucil2 mamat yang buat bajet tu. tahun2 sebelum syarikat itu di ambil alih oleh konglomerat gergasi itu, memang wajib lah penyertaan sukan antara2 syarikat2 kewangan di peringkat negeri dan nasional. malahan ada juga athlit2 negara yang di sponsor oleh bank2, di ambil bekerja tetapi masa kerja nya lebih ke arah bersukan.

udah la ngomel nya tu ya. tapi ada satu lagi pertanyaan, dah kibar kan bendera malaysia kat umah? jgn kibarkan dalam hati je tau! :)) muehehehehe

6 Comments:

Blogger diya said...

tu la kan. nape ye diorg sgt terror bab2 sukan ni. huhu. nampak mcm mesia terkebelakang plak.

skang diya suka tgk, sukan yg menari dlm air. tingin nak wat jgk. tapi, rsnya atas katil jela kot. hahaha.

12:34 PM  
Blogger Hanna J. Potter said...

hoh, nani belum lagi kibar bendera~! erm, psl malaysia ketinggalan ni..nani nk ulas pun tak pandai, tp nani rase sumenye pada usaha dan latihan super-keras~hehe. wao~ diya suke sport itu? *^^*

1:41 PM  
Blogger MZ said...

diya n nani. sport itu sumer org pun suker :)) muahahahaha

2:36 PM  
Blogger arsaili said...

salam..hari tu ada org buat alas tutup kereta plak..tak patriotik langsung..sihat ker bro?

4:17 PM  
Blogger MZ said...

salam bro. pak cik ok je alhamdulillah. di harapkan bro jugak sehat walafiat.
*hiasan kenderaan tu ... pilihan masing2 nak tunjukkan kepatriotikan masing2 :D

6:51 PM  
Blogger Jie said...

Sekali dia ngomel..perh!

11:33 PM  

Post a Comment

<< Home