Thursday, August 28, 2008

DSAI.

ramai yang menyukai DSAI. yang menyokong beliau. sanggup mati kerana beliau pun ada.

ramai yang membenci DSAI. tengok sebelah mata pun tak sanggup. macam2 kata nista dan kejian di lempar.

ramai juga yang saspek kepada DSAI. benci tidak. suka pun tidak. kadang2 lebih kepada tak suka. kadang2 pada suatu ketika yang lain lebih kepada minat pula.

ramai pula yang tak peduli. tak mahu ambil pusing dan kisah.

yang pasti beliau adalah seorang tokoh yang berwibawa. sudah destinasi nya menjadi pemimpin dan terkenal ke serata dunia. musuh2 nya cukup menakuti beliau. entah karisma dan aura apa yang beliau ada sampai cukup di geruni. kalau tidak mengapa harus beliau di malukan dan di sumbat ke dalam penjara? di lucutkan dari jawatan? mengapa PRU 12 di adakan di bulan mac dan tidak pada atau selepas april setelah DSAI layak bertanding dalam pilihanraya?*

Sebelum anda menyokong dan meminati beliau. sebelum anda membenci dan memaki hamun beliau. berusahalah untuk mengenali beliau. pelajari siapa beliau dari kawan2 dan musuh2 beliau. buatlah kajian. buatlah semakan rujukan.

lainlah jika anda termasuk ke dalam golongan yang tak peduli dan tak kisah. sedangkan nasib negara ini suka atau tidak dan sedikit sebanyak adalah akibat tindak tanduk DSAI.

yang pastinya pak cik kini mengerti mengapa beliau menolak untuk menyertai parti PAS. sebalik nya memasuki parti UMNO dengan kata2 hendak membaiki labu dari dalam. samada niat dan objektif nya betul dan mulia, wallahualam.

* ada bekas menteri besar kata PKC Permatang Pauh ni membazir duit rakyat. sapa suruh buat PRU 12 tak tunggu DSAI? takut? gerun? till next entry!

3 Comments:

Blogger Jie said...

erk.... bab ini lagi...amboi...3@4 entri tentang masalah negara pakcik.

11:25 PM  
Blogger MZ said...

pak cik lopeh an goram yo ;)) hik hik hik

11:17 AM  
Blogger zura lias said...

sy suka kalo DSAI,Dr Mahathir..Nik Aziz..Hadi Awang leh bersatu..cumanya..untuk tokoh yang nampak lebih layak..lebih memihak kat DSAI..kalo le Tuk det x buang die..mungkin sejarah dh jadi lain.. :D

12:16 PM  

Post a Comment

<< Home