Monday, September 08, 2008

sejenak ...

Puisi Al- Hallaj

aku melihat Tuhanku dengan mata hati
maka aku bertanya, "siapa kamu?"
Dia menjawab : "kamu".


Puisi Shustari

selepas fana, aku keluar
kekal di situ tanpa aku
siapa aku, wahai aku, kecuali aku


- sejenak menghayati keindahan puisi-puisi sufi. kadang-kadang layan juga .. :D
- komputer pak cik sebenarnya dah lama crashed. pak cik dah re-install tapi hanya yang basic-basic cukup sekadar untuk buat kerja opis yang standard. sementara menanti waktu yang sesuai untuk 'format' kan cakera keras nih. web2 dan blog2 yang 'berat' memang payah pak cik nak buka. nak view gambar apatah lagi. nak bubuh komen pun kadang2 payah. jangan lah amik hati kalo pak cik tak tinggalkan komen ya. pak cik lawat. walaupun terpaksa pak cik tekan2 dan klik2 banyak kali sampai keluarlah 'windows error message' dan semua tetingkap i.e. tertutup la. nak2 blog si lili tu :)) . harap maklum ya.

- puisi2 itu pak cik curi di sini http://www.khalidjaafar.org/2006/10/puisi-al-hallaj.html dan juga di sini : http://www.khalidjaafar.org/2006/09/puisi-shustari.html

6 Comments:

Blogger IamYonna said...

hehe..
pakcik ni..
ape la pakcik letak dalam komp tu sampai gitu haha..

yonna kan..
kalau ade virus 1 pun, dah risau gile ngan laptop ni hahah!

xpe pakcik :)
janji pakcik update! hehe

1:42 PM  
Blogger MZ said...

ha .. ni lagi sowang yg blog dia nak kene bannnnnned nih!! gambo makanan je penuh :)) muahahahaha
*tekanan batin betui di bulan puasa nih* :)) muahahahaha

2:16 PM  
Blogger Orked said...

terimakasih p'cik kerana komen kat blog saya...blog saya ringan macam kapas..sile2lah....beromen..opppps...bulan puasa ni..berkomen.

2:21 PM  
Blogger MZ said...

nurin. ringan2 aje tau :p
tak boleh berat2 di bulan puasa ini :)) muehehehehe

4:30 PM  
Blogger Rya M said...

isk pakcikkk, apa benda pakcik letak nih sampaii berat2 nihhh haaaa???

5:20 PM  
Blogger MZ said...

azra bebeh. biarlah resia! berattt tau resia nyer tu :))

5:33 PM  

Post a Comment

<< Home