Wednesday, April 28, 2010

i believe i can fly ... II.

sonok gak masa nak g p. langkawi nih. kira nya abih da pulau2 besar kat malaysia ni pak cik dah melawat. p. pangkor. p. tioman. skrg p. langkawi plak. p. pinang x kira aaaa. tu pun da manyak kali g.

main event nya adalah cable car. nice experience gak la. cuma pak cik tak berhenti di stesen pertama atau stesen tengah. terus je naik ke puncak. kemudian pergi ke jambatan gantung nya. perghh .. mencurah2 peluh.
cantik permandangan kat atas tu. rasa tak cukup masa stengah jam yang di beri. kalo leh lepak lelama abis pak cik tangkap gambo sumer.
kete kabel ni adalah d gunung mat cincang. puncak kete kabel ni di katakan terletak di hidung mat cincang. jambatan gantung pula di mulut mat cincang.
curam betul bahagian atas ni. mesti ramai yg seriau kan?
ni gambo malam ke dua. seblom keluar gi dinner.
pantai, laut dan pemandangan di langkawi memang cantik. pasir nya putih. tapi entah mengapa pak cik x de mood nak mandi laut. asyik dok melepak kat kolam renang ngan jakuzi. mungkinkah di sebabkan minah2 saleh yg pakai 2 piece di situ?

banjaran gunung ganang yang sayup sayup kelihatan itulah terletak nya gunung mat cincang. di mana kete kabel langkawi di bina. tak pasti pula jika gunung raya juga terletak d banjaran yang sama.
di kolam renang dan d kolan jakuzi inilah pak cik menghabiskan masa d sebelah petang. exercise sambil cuci mata :)) hik hik hik
gambar di ambil dari bilik pak cik. on the ground level. dekat ngan kolam renang. dekat dengan tempat makan. secara keseluruhan ... bagus tempat penginapan ni. cuma masa mula2 sampai tu .. cari bilik tak jumpa. pak cik tanya minah yg serbis kat cafe tu .. dia plak salah bagi arah tuju. rasa nak sepak je dia. tak tahu jangan wat2 pandai. penat taw angkat beg.
acara makan memang besh. first nite makan bbq d hotel tepi pantai. pak cik bedal lobster puas2. esok nya makan tghari d restoran thai. berpeluh2 sebab panas dan pedas. malam nya makan di schrimp restoran. tepi kolam udang/ketam. bapak besar udang ngan ketam dia. bedalll!! jgn x bedal. sib baik cepat makan sebab pakai tangan jek. penghujung nya hujan turun mencurah2. pestaim makan dlm hujan :)). esok nya makan tghari d bamboo restoran. makan atas plantar atas laut. seafood lagi.
acara main event seblom balik adalah sopping. mak aiii .. pinggan mangkuk periuk kuali belanga. kain baju tok sah kira la. coklat lagi. abih duit pak cik :)) muahahaha
perjalananan balik .. mendung jek. tapi sepanjang perjalananan atau pun penerbangan, lancar dan tiada sebarang masalah. pak cik pun tiada kes kecemasan lagi. sampai di subang airport, basah jek. konon nya hujan lebat tadi. alhamdulillah.
da sampai rumah, punggah baju yang perlu di cuci. punggah hasil pembelian. dan rehat. penat seyh. sambil tu berkira2 nak gi ke pulau2 yang kecik pulak. ada satu destinasi yang berlegar2 dalam kepala. dpt tak pergi rasanya dlm tawon ni ...

4 Comments:

Blogger YatT'S said...

pakcik nak coklat...

5:09 PM  
Blogger MZ said...

sila jemput dtg ke rumah. cepat2! seblom amat lebab abiskan :)) muahahaha

5:31 PM  
Blogger zura lias said...

pokcik..nak coklat...nak pinggan..nk mangkok..ehehhe...gie pangkor..ape yg best ek?pangkor dgn penang..mane best?hihihih

8:52 AM  
Blogger MZ said...

nk rehat2 cuti2 pangkor la besh. nk jln2 nk sopping .. penang la.
nk coklat pinggan mangkuk ... kat the mines de banyak :p suwuh bulan belikan :))

2:54 PM  

Post a Comment

<< Home