Wednesday, May 17, 2006

PasaiKoLoGi.



this is the picture of my seken son merajuk ngan mama dia dalam kete. suka sangat dia merajuk ngan mama dia. tapi ngan aku dia kureng skit nak majuk. sebabnya kalo dia majuk aku akan pujuk dua tiga kali je. kalo tak jalan gak ... naik la kaki tangan aku :)) muahahahaha *gelak ala-ala jembalang tanah*

but actually senang aje nak pujuk dia ni. aku geletek dia dua tiga kali setel.

being the seken last one pangai dia a bit sulky especially ngan mama dia. tapi aku nengok he just wanna have attention from mama dia. when my wife complaint to me abt his attitude ... aku sound dia balik. kene la dia paham pangai budak tu. elok di manja-manja tetiba dtg plak adik dia, dah dia diabaikan, jadilah macam tu pangai dia.

but mebbe my wife tak pasan kut, he is actually penghibur hati dalam pamili aku. at least to me. yang paling banyak bercakap dia lah. member aku yang berjiran ngan aku pun tak larat nak layan sumer pertanyaan dia. kalo bab-bab sound aku ngan bini aku dia gak lah.

"ayah jangan isap rokok tau. nanti idung ayah berdarah ayah mati nanti" he told me once he watched the anti-smoke ads on the tv screen.
"tak baik tau mama marah anak-anak" he told my wife when my wife raise her voices while teaching his bro n sis.
"dah kawin mana boleh gaduh-gaduh" always he said when he caught us having arguments.

tapi ngan adik dia, dia selalu beralah. kekadang kesian plak aku nengokkan dia. macam kene buli je ngan adik dia. adik dia plak garang. ikut pangai sapa pun aku tak tahu :)) muehehehe

tapi kalo abang dia yang merajuk ... umak aiii. payah betui nak pujuk. ngan muka2 dia penuh sekpressi. selalunya aku biarkan aje. kalo aku pujuk tak jalan-jalan aku pulak yang naik angin nanti.

my wife cakap dia ni berpotensi jadi heartbreaker. sebab dia lah yang paling ensem antara adik ngan abang dia. aku no komen bab tu.

aku ada gak terlintas nak antar dia pergi maktab tahfiz ... tapi ntah la. nengok la dulu kan macam mana.

i hope my kids will grow to be good persons. independence on their own. pandai jaga diri sendiri. tak yah jaga aku pun tak per. ameeennnnn ....




.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home