Thursday, May 29, 2008

Dulu & Sekarang. Bhgn 2.


dulu2 pak cik minat gak ngan ct nih. pada awal kemunculannya, suara nya memang lah merdu dan sedap di dengar. macam lemak2 manis gitu. alun lenggok nyanyian nya menangkap jiwa. lagu2 nya pulak sedap2.
tetapi tahun demi tahun, lagu2 ct ni tak berubah. menten jek jenis dan corak lagu nya. setahun, dua tahun, tiga tahun tanpa pembaharuan boleh lagi. lepas tu datang lah kebosananan dan kejemuan. suaranya juga lama kelamaan tidaklah semerdu dan selemak2 manis sepertu mula2. walopun tak di nafikan masih lunak dan sedap di dengar.
terjadi satu perkara yang di buat oleh ct yang membuat pak cik menyampah dengan dia. bertahun2 sebelum dia kawen dgn jejaka pujaan hatinya datuk k. semasa itu beliau dah pun bergelar jutawati.
pak cik tak dengki dia kawen dgn datuk k. ikut suka hati dia lah kan nak kawen dgn siapa. salah atau benar, masa akan menentukan nya. tetapi memang lah itu tidak membantu pandangan pak cik terhadap ct.
dulu memang minat. sekarang ni menyampah. tapi masih pak cik dengar satu dua lagu beliau seperti kau kekasih ku dan purnama merindu. :D
pendekatan pak cik dgn ct sekarang ini cukup berhati2. bukan apa, mcm org kata, kalo dah menyampah itu apa saja akan mencucuk mata. pak cik pun tak suka jugak membenci org membabi buta. apa yg elok kita amik pengajaran. yang buruk kita buang jauh2.

4 Comments:

Blogger YaTt's said...

ermm ko ingat tak ko penah bg aku mp3 lagu2 ct tuh..
pasal lagu2 tuh smpai skrang ade kwn aku cop aku fanatik ct..

hampeh tul..

12:57 PM  
Blogger zura lias said...

saya pun same mcm pokcik..dulu bukan le nk kate minat tapi boleh terime le siti nie..tp bile tgk skarang..rase mcm cukup2 le wat statement...yg nie org ckp, kalau berckp menampakkan kita bodoh..lebih baik diam..:D

8:35 AM  
Blogger Lily.Lulu. said...

ape sebab yg pakcik x suka ct ??
kita biasa2 je
xde la fanatik
:)

11:33 AM  
Blogger A Z R A said...

takde rasa apa....muarrghahahahaahah....!!!

2:32 PM  

Post a Comment

<< Home