Tuesday, July 08, 2008

I am the man ... of the house! :p (2)

ibai
ayid
tuya

pepagi lagi bebudak nih dah mangun. masing2 sexcited nak tengok wayang. pakai baju baru. pakai kasut baru.
"mana duit seblas hengget!" tanya ayah.
tuya, ibai & ayid ngeleng2 kepala. duit yang mereka menabung tak cukup. si jubir malam sebelumnya dah bagi pak cik.
"saper tak bagi aku seblas hengget dia tinggal" cakap pak cik sambil meninggalkan rumah dengan jubir.
tak lama kemudian pak cik pun pulang ke rumah. tuya, ibai dan ayid tersengeh2 masuk kete.
"ayah gi isi minyak lah. tu pun nak nanes" cakap jubir kepada abang2 dan kakak nya.
"sapa tak cukup duit tu, kira hutang ya. hari jumaat depan ni kene bayar!" tambah pak cik pada mereka.
tu lah gambar2 mereka masa kene tinggal 'sekejap' tu. :)) ekekekekeke.
.
duit yang mereka bagi tu pak cik tambah dan bagi pada mak nya suwuh simpan dalam bank. kalo setakat simpan dalam tabung dia org tu, sekali pergi seven eleven terus habis ...
kene tipon mak dia nih tanya dah simpan ke blom duit tu dengan bank. :)) muehehehehe

10 Comments:

Blogger Jie said...

hahahahah..cian nengok muka anak2 kena dera....:D

3:21 PM  
Blogger yOnnA said...

hahah..
jahatnye pakcik!!
sangat kesian dgn budak2 tu tau..
hee..

kalo yonna jadik diorang,
mmg dah bebal,
dah salin baju dok umah je :))
haha..
g tgk wayang dengan kawan lepas tu :p
huhu

3:38 PM  
Blogger MZ said...

kujie & yonna. bukan dera tapi mendidik. :)) keh keh keh

5:35 PM  
Blogger zura lias said...

pokcik wat dgn anak pokcik camtue..dgn sy takkan..pokcik ajak mkn kt kenny rogers..pokcik betul2 ajakkan...hihhhhih...*ketawa cara gedik*

9:10 PM  
Blogger arsaili said...

salam..psiko nya..kecian dia org..ekekekke

10:50 PM  
Blogger MZ said...

juera. buat ke sejuta satu kali ... jommmmmm!
*nak kene geget montot aaaaaaa tu. memain jek*

arsaili. psaiko kene power! :)) muahahaha

5:08 PM  
Blogger A Z R A said...

wei pakcik, nih kes dera nihhh, dera mentallll!

10:57 PM  
Blogger MZ said...

azra. standed dera mental ni :D

1:36 PM  
Blogger Lily.Lulu. said...

oits pakcik .. budak2 tgk wayang RM6 @ Rm7 aje ehh
ape kes sampai RM11

pakcik tipu nih !!
:P

1:01 AM  
Blogger MZ said...

aspalela abdullah budak lili nih. kan pak cik dah kabo tiket wayang nam hengget. lima hengget duit minyak ngan duit makan :p

ni kes lupa kah atau sudah tua kah? :)) muehehehe

9:11 AM  

Post a Comment

<< Home