Tuesday, December 09, 2008

Doa.

dapat perkhabaran bahawa mak demam dan batuk2 di tanah haji beberapa hari sebelum wuquf. angah cuba menjamin bahawa semuanya ok.

harap2 mak kembali sehat untuk menyempurnakan ibadat haji. semoga mendapat haji mabrur. begitu juga dengan angah.
.

pak cik beraya di kuala selangor kali ini. mak mertua di sana di jaga oleh kak long. mak kurang sehat sebenarnya dan memerlukan penjagaan. dalam pukul sepuluh, pak cik bertolak ke putrajaya. beraya dengan bang zali @ abang ipar @ abng lang. kene lah jenguk anak2 arwah kak lang. sampai2 sahaja kelihatan aksi2 sibuk acara kurban sedang di lakukan. kasihan ... mereka melapah lembu di dalam hujan. dengar cerita, daging lembu yang terkena air hujan ni cepat busuk kalau tak di jaga dengan baik.

selepas dzohor bertolak pula ke melaka. pak cik hendak pulang ke kampung untuk menjenguk ayah. mula nya agak keberatan memikirkan lebuhraya pastinya akan sesak. tapi memikirkan itulah satu2nya ayah .. pak cik tekad pulang.

sebelum perjalanan bateri kereta pula 'kong'. terlupa lupa tutup lampu sewaktu terkocoh2 keluar dalam hujan. nasib baik 'operasi jumper' berhasil.

perjalanan pergi alhamdulillah semua nya lancar walaupun di dalam hujan. tol alor gajah @ simpang ampat yang biasanya sesak dalam waktu begini pun lancar kerana tak banyak kenderaan. sepanjang2 perjalanan dapat di lihat paras2 air sungai, tasek dan kolam penuh dan melimpah2. terdapat juga rumah2, kedai dan yang di tenggelami air.

pak cik pulang ke shah alam sebelah malam nya lebih kurang pukul sepuluh setengah. lebuhraya sesak selepas susur keluar Pedas hinggalah ke Nilai. ntah berapa puluh kilometer.

ketika menyusuri keluar dari lebuhraya seremban kl memasuki lebuhraya Elite, sebuah kereta bmw 3 series 'test brake' pak cik. aspalela abdullah ... marah nya pak cik tak terkira. jika melibatkan isteri dan anak2, bapak singa pun akan jadi naga. kalau ada pistol .. dah lama pak cik tembak mamat tu.
.

berikutan kejadian malam tadi, rasa nya kene wat muhasabah diri. kene perbaiki lagi sikap pak cik. ingatkan dah low propail dan lebih sabar. rupa-rupa nya masih belum cukup lagi. masih kene berusaha untuk lebih bersabat dan merendah diri. lebih humble ...

1 Comments:

Blogger diya said...

kalau pegi mekah, biasanya mmg Tuhan akan uji ngan demam, batuk2 gitu. mungkin sbb cuaca kot. kat sana kan agak berdebu. harap mak pakcik cepat sembuh.

pakcik melatah aspalela abdullah? ahahaha. dasat jugak klw pakcik marah ye. siap naga, pistol bagai. ahahaha. sabar jelah pakcik ye ;)

2:36 PM  

Post a Comment

<< Home