Wednesday, September 26, 2007

apdet skit ... *skit je tau*. bahagian dua.

sebenarnya .. setiap kali berjalan di bawah langit malam, pak cik akan menjeling ke arah bulan. selain tertanya-tanya adakah ada orang merindu pak cik dan melihat bulan yang sama ketika itu .. pak cik juga mengikuti perkembangan sang bulan.
dan malam semalam, bulan hampir penuh mengambang bersinar-sinar menyerikan malam. malam yang ke tiga belas? makna kata nya malam ke lima belas akan muncul dua hari lagi. sudah hampir separuh bulan ramadhan di lalui. amal dan ibadat setakat ini entah apa cerita nya ... dan ramadhan akan tinggal separuh bulan sahaja lagi. dan separuh bulan lagi itu lah yang maha terpenting.
pencarian malam seribu malam ...

.

"bulan .. jika kau tahu pada siapa aku merindu ... kau bisik kan lah nama nya dalam mimpi ku, tika aku terlena barang sebentar lagi"

16 Comments:

Blogger sayda said...

aah ek.
cane klau this is the last ramadhan?
aih.. nk kene iktikaf selalu nih.

dah2 tu pakcik.duk blogging lagi?
ish ish.
:p

10:20 PM  
Blogger IndahSakura said...

Pakcik pun dah pandai berbisik dgn si bulan sekarang ni yer... :D
apapun Pakcik...walau dimana saja, kita tetap pandang bulan yang sama :)

Salam..Selamat berpuasa

8:06 AM  
Blogger zura lias said...

erkk..pokcik..kite berebut bulan yg same ek?tp pokcik..mlm td bulan sayup2 nk kuar sbb ujan..:(

8:31 AM  
Blogger Jie said...

erk..dari blog cik zura ni..pasai bulan juga... pakcik ni DATANG BULAN juga ke?

nk ckp satu je..bulan tu indah dipandang dari kejauhan je..kalo tgok dekat2..sopak sana sini..erk!

moral of the story....?

10:24 AM  
Blogger MZ said...

tu la sayda. what if ya?

endah .. dah menumpang rahmat cahaya bulan, sesekali kene la mendongak ke atas dan membisikkan rasa timer kaseh pada Nya. :D

juera. pak cik tak rebut. pak cik menumpang kungsi jek. malam tadi bulan di sini berbalam2 di balik awan ..

kujie. juera tgk bulan tu pasal tak sabo nak tunggu anak bulan syawal!! dia dah standby mercun 'klcc' :)) muahahaha

jauh atau dekat, di dalam hati dia tetap indah ...

11:21 PM  
Blogger nuu_OL said...

pokcik ni mmg berbakat la.tak de ke niat nak wat novel...huhuhuhu ...
skrg ni bulan dah penuh :)

12:47 AM  
Blogger Hanna J. Potter said...

pakcik mz...nani kene buli...

9:05 AM  
Blogger zura lias said...

kak jie..pokcik tgk bulan sbb tingat kt sy..hikss..*tolon ngaku pokcik kalo x betulpun..coverline*..hihihih

11:22 AM  
Blogger MZ said...

ustazah nughul ... tang mana yang berbakat tu? ;)) huhuhuhu. novelist ekk? cerpen pun puas lah nak abih kan ..

nani. dun wori. u are protected by Him. i saw that the liar and his companions failed to inflict deeper cut on you. a bit of sour and hurt sometimes is good to remind us on our immortality and the kind of world we are living.

juera. kadang2 pak cik tgk bulan juga punya pipits! :) ahakzz ..

3:13 PM  
Blogger orked said...

Blue Moon
You saw me standing alone
Without a dream in my heart
Without a love of my own
- frank sinatra



Every time I saw the moon, it caught my eye, it made me stare at it for a while ....I would say to myself, "I'm gonna get there". It has motivated me to work hard so that I can some day go there. ..hihihi...


Dr Sheikh Muszaphar wait for me...:p

4:19 PM  
Blogger MZ said...

dear orked,
y long for an elusive one? when it was said that his lil bro who much more dealiest gud looking is just here on earth in the part segmented and named as Malaysia! :p

4:54 PM  
Blogger MZ said...

when i penned down that 'pencarian malam seribu malam' there's something a miss that i felt. something not rite. something that out of orbit.
shudn't it be read as 'malam seribu bulan'?

5:14 PM  
Blogger aria ayumi said...

asek2 bulan je nih. umah kak zura ade bulan. umah pakcik pun ade bulan gak. umah diya nak letak planet ah gitu. huhu

7:37 AM  
Blogger Jie said...

sebab AWAL BULAN lah..semalam cari ATM semua out of service..

knp bulan pula yg nk disalahkan...kan..kesian bulan!

:)

8:48 AM  
Blogger .::{ uMIe }::. said...

Pokcik dgn kak zura becerita tentang bulan yg sama ke? hehehe..

1:49 PM  
Blogger MZ said...

bulan yang sama? ntah la umie .. tak kut. juera suka tgk bulan sambil makan eskrim. pak cik lak tgk bulan sambil menguis2 tanah .. seakan mencoret perasaan di hati ..

2:22 PM  

Post a Comment

<< Home