Saturday, September 22, 2007

Tag. Jgn Tak Tag.

untuk tak menghampa kan .. pak cik jawab lah tag si umie.

Sejak bila anda berpuasa penuh?
entah. pak cik tak hengat lah. mungkin sebab pak cik slalu tak puasa penuh kut. :D hik hik hik
Pernahkah anda ponteng puasa dan apakah alasan nya?
Pernahhhhhh. apa alasan nya? perlukan alasan ke? alasan paling bernas dan jitu bila doktor bagi mc dan shiap pesan lagi ; "jangan puasa sekurang2 nya dua hari. badan perlukan rehat dan zat2 makanan untuk kembali sehat" kata doktor wanita beragama islam itu dengan penuh serius nya. alasan paling jujur ... "malas aaa nak puasa ari ni". :D
Adakah anda pernah bermain bunga api dan mercun?
Dah nama nya budak lelaki, mestilah pernah. sejak zaman bebudak sampai lah dah sekolah menengah. lepas tu tak main dah kut. masa dedulu ... sampai la lepas raya dok main lagi mercun yang berlebih2 tu. pasang kat obat nyamuk tinggal kan tepi meja dak pompuan kat sekolah. "kabooomm!!! .. amik ko.
Juadah apakah yang menjadi kegemaran sewaktu berbuka?
Mestilah kurma dan kuih muih dan air neskepi tarik. yang last tu menjadi kemestian. pak cik berbuka dengan kuih muih jek atau sedikit mee goreng. lepas tu terus gi semayang maghrib. kalo tak ... nanti dah kekenyangan jadik mcm ular sawa dok melengkau atas sofa tengok tibi! kuih muih feveret mcm karipap, seri muka, kuih talam, kasui *betul ke eja?* dan macam2 lagi. pak cik makan dalm tiga ketul jek. cukup lah ..
Lagu Raya manakah yang anda suka?
Sumer pak cik suka. tader yang feveret actually, tapi yang berjudul 'sepasang baju kurung biru' tu memang menangkap kalbu ku ...
Tahun ini anda beraya di mana?
Tahun ni beraya di n9 dahulu. lepas dzohor akan bertolak untuk beraya di subang pulak. gilir2 tetiap tawon mcm tu.
Pernahkah anda bertugas di hari raya?
Tidak pernah. tapi setakat datang opis tu biasa jek :p
Apakah kenangan manis di hari raya?
Paling manis adalah ketika makan ketupat pulut berlauk kan rendang daging dan ayam resepi mak pak cik. Ini adalah saat2 yang pak cik nantikan tetiap tawon bila ari raya.
cukup lah setakat di sini. ringkas jek. tapi penuh tulus mulus ikhlas dari pak cik. slamat beribadat sumer!

8 Comments:

Blogger .::{ uMIe }::. said...

Wahahaha buat juge tag nie ek? bagus! hehe lps nie nak bg tag banyak2 la kat pokcik :p

6:33 AM  
Blogger sayda said...

"cukup lah setakat di sini. ringkas jek. tapi penuh tulus mulus ikhlas dari pak cik. slamat beribadat sumer!"

owh. i loike!
selamat beribadat jugaK!

12:34 PM  
Blogger zura lias said...

pokcik..bantahan..pokcik xleh buat ayat, namepun budak lakimestilah pernah..ade budak laki yang x pernah men mercun pokcik..sila amik sies bantahan sy ni..hahahha

8:57 AM  
Blogger zura lias said...

pokcik..bantahan..pokcik xleh buat ayat, namepun budak lakimestilah pernah..ade budak laki yang x pernah men mercun pokcik..sila amik sies bantahan sy ni..hahahha

8:57 AM  
Blogger aria ayumi said...

budak laki klw men mercun mmg tak hengat donia. ingat agi ms time jwb spm dulu. time tu dh lepas raya pun. tetibe makhluk mane tah men mercun sampai ase bergegar bangunan sekolah 3 tingkat kat tpt kitorg dok exam. seb baek tak kene heart attack. huhu sabo jelah.

12:20 PM  
Blogger MZ said...

juera .. siyes bebenor bantahan nya tu. sampai dua kali entri. insya'allah akan pak cik amik kira bantahan itu utk entri2 yg seterus nya sekira nya ada. :p

diya .. betui tu. pak cik sukung. pak cik pun pasang mercun tu kat meja dak pompuan masa dia tgh trial spm lah ... tgh ulangkaji dlm minggu spm lah ... pendek kata memang tgh demam pekse lah masa tu. tp tader lah pak cik pasang masa pekse spm. pak cik pun ada hati dan perasaang! nak mampus kang terkujat langsung tak leh jawab soklan. lg pun pak cik pun kan nak amik pekse! ;)) huhuhu

1:52 PM  
Blogger Jie said...

alamak..sy ade utang tag dgn umie dgn hairie ni...

so sbb sy tak buat lagi tag ni, sy tak leh komen la ye

hiks..!

resia beso ni..my sista in law ade kt blog ni....check my ip leh tgok la..akaun stimix yg sama, guna wireless router!

4:03 PM  
Blogger MZ said...

- ler kujie .. apa lak x leh komen nya? komen je lah :p
- resia beso? sista in law? err ... bukan pengunjung blog pak cik ni sama je ke sejak dari dulu lagik ...;)) hik hik hik

4:35 PM  

Post a Comment

<< Home