Wednesday, September 26, 2007

apdet skit ... *skit je tau*

ada hamba allah ajak pak cik chat malam tadi. waktu tu pak cik baru je nak gi 'beriktikaf' kat masjid. motif utama nak baca al-quran. maka pak cik layan lah dia kejap. kejap jek sebab dia plak nak gi sahur. pak cik tunggu lah kejap untuk hamba allah tu bersahur terlebih dahulu dan sambung chat. tetiba ada lak satu hal lain yang timbul. terpaksalah pak cik meninggalkan komputer pak cik dan hamba allah itu. kepada dia pak cik minta maap ... bukan tak mo chat ... tapi ada masalah berbangkit.
dan masalah berbangkit tu membuatkan pak cik tak dapat nak gi masjid. tapi alhamdulillah menjelang waktu sahur pak cik dapat pulang ke rumah. sebaik sahaja menunaikan solat subuh pak cik meneruskan bacaan al-quran. bermula dari surah al-ankabut. surah berikut nya untuk di sambung kalo tak silap bila pak cik tengok selayang pandang ... surah al-loqman.
kalo ikut disiplin insyaallah pak cik akan khatam dalam masa terdekat. kendian nak sambung baca lagi ... hajat nya nak khatam sekali lagi sebelom raya ...
ni adalah salah satu angan2 pak cik di bulan puasa ni ..
* kepada hamba allah itu ... mcm mana? mau lawan? :D tsk tsk tsk
** terkilan gak tak leh buat tadarus. tader kaum kerabat nak ajak. takper lah kan? baca je lah sensorang.

5 Comments:

Blogger sayda said...

lawan pe?

owh.jom tadarus sama2.
tadarus ol gitu.hehe.

10:18 PM  
Blogger zura lias said...

alhamdulilllah..pokcik x meleser-leser di malam hari..hahahhaha

8:30 AM  
Blogger Jie said...

tadarus sy dah khatam semalam... majlis nk buat 7/10 nnt.

kita buat group dlm 5-6 org,dan ada 4 group...semua suri rumah sbb tu kita org buat dr 8-11 pagi.

pelan2 la pakcik, bkn nk cepat abis, nk semak bacaan dan bagai2 tu..nk betulkan mahraj dan hukum...time tadarus ni la senang, ada kawan2 yg betulkan bacaan kita.

10:27 AM  
Blogger aria ayumi said...

uhuk. time sahur pun pakcik nge-chat yek... :D

10:28 AM  
Blogger MZ said...

sayda. tadarus ol? amboi .. leh gak tu! ;)) huhuhu

juera. meleser2 tu apa? *mana kamus DBP nih?*

kujie. amboi .. awal nya khatam. ini tidak adil!!! *dgn nada jeles*

tu lah .. baca sensorang puas la dok belek2 dok betui2 makhraj dan tajwid. merangkak2 .. x tahu la betui ke tak? jgn kene sumpah dek quran tu udah .. :(

diya. dah ada org mengajak sembang .. pak cik ok jek. sebentar cuma kalo tidak lama :D tsk tsk tsk

11:24 PM  

Post a Comment

<< Home