Thursday, June 12, 2008

apdet skit2 je. dua.

hari ni US Open (golf) plak start. akan berjayakah tiger woods? sah2 tak cukup tido pak cik dua tiga minggu ni.

kemudian di bulan lapan, olimpik plak start. pesta sukan betul tahun ini. antara acara2 yg di nanti2 kan adalah athletic n badminton. "oit ramlee n sudin,acara apa ko nak tengok?" tanya pak cik pada dua org member pak cik. "aku x sabo nak tengok acara renang. acara synchronised swimming!" jawab si ramlee sambil tersengeh2 penuh makna. hampeh betui ...

pak cik tak amik port dah dengan isu2 domestik. menyampah tahap gaban. isu judiciari la. isu harga barang2 naik lah. isu kerajaan2 di negeri2 pembangkang la. pendek kata .. memang menyampah lah. hate figure yg terbaru, datuk shahrir ahmad dari johor. mamat ni bukak mulut je pak cik dah menyampah. kuar je kata2 beliau ... rasa nak termuntah. tu blom lagi kira pak lah ...

oleh itu layan je lah sukan kat astro yang kalo ujan kene tutup tv sebab tader siaran. nak layan sukan negara kita, macam sukma itu ... ntah la. janji2 palsu gak tu. ramai athlit2 yang berkaliber yang akhirnya tak ke mana2 juga. sebab mengapa tu kene tanya ketua persatuan sukan itu lah kan. yang juga merangkap ketua2 kerajaan atau ahli politik ...

ada pak cik sebut pasal diktaktor dan demokrasi terpimpin bukan? masa politik di kolej dahulu pernah pak cik hantam sorang calun majlis perwakilan pelajar sebab dia masuk bertanding secara berpasukan. beliau berganding dengan rakannya sebagai orang kuat. beliau berkata kene pilih rakan nya itu sebagai naib presiden sebab hanya dengan dia sahaja dia boleh berkerja. pak cik pun cakap tak payah la kau bertanding macam tu. 'true leaders' should be able to work with others as well, not with few of selected associates.

demokrasi apa yang terdapat di negara kita? pemilihan2 dalam parti2 politik tanahair banyak yang di sekat secara lembut atau tidak. tiada pertandingan bagi jawatan ketua, naib ketua dan sebagainya. alasan nya adalah untuk mengelakkan perpecahan. sepertimana yang telah terjadi lepas2. di situlah kesilapan dan kelemahan nya. pertandingan itu sendiri sepatutnya sebuah proses yang akan merapatkan ahli2 parti. merapatkan tokoh2 pemimpin. jika sebaliknya yang terjadi, itu merupakan tanda bahawa parti itu tidak lagi sehat dan dinamik serta berdaya maju. begitulah juga dengan kerajaan yang di bentuk oleh parti itu sendiri.

bagaimana dengan pakatan rakyat? lu pikir la sendiri ...
.

bulan o bulan
mengapa tidak mengambang?
hati sudah tak keruan
nak bertemu dengan kak lang ...

6 Comments:

Blogger Jie said...

ye lah..kita tok sah layan lagi cite domestic tu...> kata Domestic Engineer.

erk pakcik.. true leader's should be able to work with others as well payah tau nk jadi camgini..sbb kita cepat dipengaruhi emosi dan keperluan diri..

3:33 PM  
Blogger MZ said...

domestik jurutera nih bukan naik presiden istana ala2 jaman melaka dulu kala? jgn di buai emosi selalu ya :)) ahakz hakz hakz

4:39 PM  
Blogger yOnnA said...

pakcik..
bulan mana pakcik panggil tu?
ahaha..
bulan yang ijau tu ka :p huhu

7:49 PM  
Blogger diya said...

uhu. bila pakcik cite sal politik ni.. terus aje mata diya turun ke dakwat merah itu... huhu. kak lang? sape kak lang pakcik?

12:42 AM  
Blogger MZ said...

yonna. bulan ijau hanya terdapat di qlate n kedah ;))

diya. kak lang adalah jembalang! :)) muekekeke *gelak ngilai2 mcm polong*

9:37 AM  
Blogger A Z R A said...

'true leaders' should be able to work with others as well, not with few of selected associates.

>>>i agree totally, cam jadi manager laaa jugak, kalo setakat bleh manage certain ppl with certain calibre, but cant really work with the rest - not a good manager, hence not a good leader!

12:05 AM  

Post a Comment

<< Home