Friday, August 03, 2007

Kau.

kalau rupa wajah mu indah
ku jadikan tatapan setiap malam
bagai pungguk merenung bulan nya.

kalau halus tingkah laku mu selembut baldu
akan aku kenang setiap gerak langkah mu
bagai hembusan angin membelai pucuk dan daunan

kalau lunak suara mu semerdu buluh perindu
akan ku lagukan di dalam kepala sambil mata terpejam
perlahan-lahan aku kan terlena dibuai mimpi terindah.

sesungguhnya
senyuman mu yang terindah
menyemarakkan harapan yang lama layu
menghidupkan cita yang terkubur dulu
dan walau terseksa mana sekalipun hati ku kau guris
walau sepahit mana pun racun kau beri ku hirup
biarlah
kerna hanya senyuman mu itu
yang aku ada
untuk terus hidup.

.

"i never had my dreams come true .." by s club seben

7 Comments:

Blogger Orked said...

sambil baca entry ni
sambil senyum nie...see ...see...

:)

11:05 PM  
Blogger MZ said...

psstt... psstt ... kujie. naper sesenyum tu? :p
ni puisi sedih tau :)) ahakz

10:03 PM  
Blogger Orked said...

senyumlah sbb...nk bg pakcik idup lama... 100 thn ke..ha ha ha

biarlah
kerna hanya senyuman mu itu
yang aku ada
untuk terus hidu

7:17 PM  
Blogger Orked said...

p* << hurup yg tertinggal..muahahah

7:18 PM  
Blogger uMIe MieSYa said...

Lirik lagu ke, puisi nie Pok cik.. :p

3:44 AM  
Blogger zura lias said...

pokcik, muka saya indah tak?
saya lemah lembut tau..hahahha..
saya pandai nyanyi ABC..

yg paling akhir, senyum saya indah tak?

haahahahah..

8:31 AM  
Blogger MZ said...

o0o0o0o0o0 ... padan aaa sumer senyummmmm jek ;)) hik hik hik *slow la plak pak cik sejak dua menjak nih*

8:59 AM  

Post a Comment

<< Home