Thursday, April 03, 2008

Have A Break! Have Neskepi Tarik!

"saya mau air tembikai susu" seorang pemuda membuat pesanan air minuman pada pelayan indon.
sebentar kemudian pelayan itu menghantar air tembikai. at the bottom of the glass there is milk!

.

"tolong kasi saya sos tomato ya!" minta seorang pak cik pada pelayan restoran.
sebentar kemudian pelayan itu menghantar sepiring telur mata goreng.
"ehh .. saya minta sos tomato. bukan telur" bantah pak cik itu.
"betul lah ni. tolo mato kan?" jawap pelayan yang blur dan mungkin pekak itu.

.

"mamak. tolong bagi saya cibai putung ya" pesan sorang budak pempuan dengan kondifen nya.
member2 yang lain dan mamak itu hanya tangkap lopong :-0
sebentar kemudian budak pempuan itu membetulkan pesanan nya "bukan! bukan! cabaiiiiii potongggg" sambil tersengeh2.
mamak itu berlalu sengeh2 juga dan member2 yang lain pecah perut guling2 bantai gelak.

.

kita orang memang agak casual dengan mamak2 kat restoran yang slalu kami pergi. aktibiti kami selain dari mengumpat adalah beating and kutuking each other by cracking jokes on each others. ntah apa hal kami terlebeh ramah plak dengan mamak kedai tu.
"mamak. u mana mari?" tanya pak cik.
"saya india mari" jawab mamak tu.
"u apa bangsa? apa bahasa u guna?" tanya pak cik.
"saya malayam juga" jawab mamak itu.
"macam mana mau tulis 'besar' dalam bahasa malayalam?" soal pak cik lagi.
mamak tu pun scribble something atas kertas dari buku nota untuk ambil pesanan. bentuk tulisan nya lebeh kurang berbentuk bulatan.
"kalo tulis kecik plak macam mana?" tanya plak member pak cik.
"ini macam!" jawab mamak itu sambil hanya membuat satu titik atas kertas itu.
ampesssssss!!!! sambil kami semua gelak guling2. sempat juga mamak tu kene kan kita worang nih!

4 Comments:

Blogger MOLY said...

hahahahahaha !!!!
untuk semua yang pakcik tulis dan share ..

saya nak tergelak ajo

sabar jek la
:))

2:00 PM  
Blogger MZ said...

lily. ni semua kisah benar tau :)) ekekekeke

6:05 PM  
Blogger Inah said...

ayyak..nape x paham lawak last skali ni :(

10:24 PM  
Blogger MZ said...

cik inah intanb payung piuk belanga. x paham x per. :D

9:12 AM  

Post a Comment

<< Home